a

Nuri Bilge Filmini Anlattı

Adsız | 17:38 |


Nuri Bilge Filmini Anlattı




Bir Zamanlar Anadolu'da filmi Saraybosna Film Festivali kapsamında seyirciyle buluştu. 

Yönetmen Nuri Bilge Ceylan, filmin gerçek bir hikayeden esinlendiğini söyledi. Cannes Film Festivali'nde "Büyük Jüri Ödülü"nü alan, yönetmenliğini Nuri Bilge Ceylan'ın yaptığı, Yılmaz Erdoğan'ın başrollerinde oynadığı "Bir Zamanlar Anadolu'da", Saraybosna Film Festivali kapsamında önceki gece gösterildi. Açık havada gösterilmesi planlanan film, yağışlı hava nedeniyle İskenderiya Kültür Merkezi'nde yaklaşık 3 bin kişi tarafından izlendi. Nuri Bilge Ceylan ve filmde rol alan oyuncular, daha sonra festivalin yapıldığı alanda, sinemaseverlerle buluştu ve filmle ilgili soruları yanıtladı.

"EVİMİZDEYMİŞİZ GİBİ HİSSETTİK"
Yönetmen Ceylan, Saraybosna Film Festivali'nin kendileri için özel bir anlamı bulunduğunu belirterek, Saraybosna ile Türkiye arasında kültürel bağlar bulunduğuna dikkati çekti. Ceylan, "Saraybosna'da kendimizi evimizdeymişiz gibi hissettik" dedi. Filminin, Türkiye ve Bosna-Hersek ortak yapımı olduğuna işaret eden Ceylan, "Festival başkanı Mirsad Purivatra, filmin yapımcılarından birisidir. Bu nedenle burada bulunmamızın daha özel bir anlamı bulunuyor" şeklinde konuştu.

"DEĞİŞİKLİK DE YAPTIK"
Ceylan, "Bir Zamanlar Anadolu'da" filminin gerçek bir yaşam hikayesinden yola çıkılarak çekildiğini ifade ederek şunları kaydetti: ?1984 yılında Kırıkkale'nin Keskin ilçesinde görev yapan ve filmin senaristlerinden olan arkadaşım Ercan Kesal, bana bir kez yemek sırasında başından geçen ve filme konu olan hikayeyi anlatmıştı. Bunun üzerinden bir süre geçtikten sonra, eşim, ben ve Ercan bu hikayeyi öncelikle kaleme aldık. Tabii ki gerçek hikayenin üzerinde birçok değişiklik yaptık. Fakat çekimleri orijinal yerlerde gerçekleştirdik."

"İLK KEZ POLİS ROLÜ OYNADIM"
Filmin başrol oyuncularından Yılmaz Erdoğan da Bu filmin, şu ana kadar gördüğü en derin, bütün ipuçlarını kolay ele vermeyen, ancak derinden bir bürokratik eleştiriyi konu ettiğini belirtti. İlk kez polis rolü oynadığını ve "Komiser Naci" gibi birisini canlandırmasından dolayı mutlu olduğunu vurgulayan Erdoğan, şöyle konuştu: "Senaryoyu okuduğumda da bu komiseri oynamaktan büyük keyif alacağımı söylemiştim. Çünkü benim için sinema, oyunculuk, bir savunma sanatıdır. Ben yazdığım herkesi savunurum, benim işim burada Komiser Naci'yi savunmaktı ve elimden geleni yaptım. Başka türlü polisin kahraman olduğu, büyük büyük işler yaptığı bir rol olsaydı oynamazdım."



Kateqori: ,