a

Reis'in Sadeliğinin İçinde Bir Gücü Var

Bahruz Rza | 18:36 |

Melisa Sözen Karadenizlilerin hikayesini anlatan ‘Reis’i karakterlerin tek boyutlu olmadığı samimi bir iş olarak görüyor. Oyuncunun dizide başrolü paylaştığı Mehmet Akif Alakurt da “Sadeliğin içinde o gücü yakalamaya çalışacağız” diyor
1 Ağustos’ta ATV’de ekrana gelecek ‘Reis’, Karadenizli bir ailenin hikayesini anlatıyor. Dizide iki aşığı canlandıracak oyuncular Melisa Sözen ve Mehmet Akif Alakurt, “Tüm ekip sete çabuk adapte olduk. Sanki daha önce çalışmışız gibi” diyor.

* Proje seçerken nelere dikkat ediyorsunuz? Bu işte size “Evet” dedirten ne oldu?
Melisa Sözen: 
Hikayenin içinde yer alıp, senaristin hayaline ortak olup olmamak istemediğimle çok ilintili oluyor seçimlerim. ‘Reis’in de parçası olmayı, paylaşmayı istedim. Aynı zamanda farklı bir rolle seyircinin karşısına çıkacağım. Daha enerjik, daha mutlu.
Mehmet Akif Alakurt: Senaryonun beni heyecanlandırmasına dikkat ediyorum. Bir kitap okurken nedir sizi çeken? Bir işiniz vardır, evden çıkarsınız ama aklınız kitapta kalır. Herkesini bildiği bir şeydir bu; “Akşam olsa, eve gitsem o kitabı okusam” dersiniz. Aslında aynı his senaryo seçme meselesi. Bu işte de o oldu.

* Dizinin konusundan bahsedebilir misiniz biraz?
M.S : 
Sıcak bir aile işleniyor. Karadenizliler. Aşk, sevgi, özlem, komedi, aksiyon, gerilim... Hepsinden biraz var. Hayatın içinden, çok samimi, karakterlerin tek boyutlu olmadığı, benim de içinde yer almaktan mutlu olduğum ve bana iyi gelen bir iş. Aslında bu senin ailen Mehmet Akif, senin anlatman lazım.
M.A.A: Sen de bir şekilde o ailenin içinde dahil olacaksın ama.

“Bu iş sevmeden yapılmaz” 
* Oynadığınız diğer karakterlerden farklı bir şekilde seyircinin karşısına çıkacaksınız. Ayrı bir heyecanı var mı sizin için? 
M.S: Oynadığımız karakterlerin hepsinin heyecanı ayrı oluyor.
M.A.A: Bu iş zaten heyecan duyulmadan, sadece popüler olayım diye yapılacak bir iş değil. Çalışma şartlarını görseniz anlarsınız. Bazen 15-16 saat sette zaman geçiriyoruz. Gerçekten sevmeden, heyecan duyulmadan yapılmaz.

* Hangi rolde izleyeceğiz sizi?
M.A.A: 
Murat Amerika’da eğitim görmüş, uçak mühendisliği okumuş. Türkiye’ye dönüp, hayatını pilot olarak sürdürmeyi amaçlayan bir karakter. Bir insanda olmasını istediğimiz birçok özelliğe sahip bir karakter. Karadenizli. Espritüel tarafı da var. Yeğeniyle olan sahneleri çok hoşuma gidiyor. Onunla bazı sahnelerde Karadeniz şivesiyle konuşuyorum. Tek tük diyaloglarda geçen o konuşmalar çok hoşuma gidiyor.
M.S: Ayşe hayat dolu bir kadın. Psikiyatr. Neşeli, açık fikirli, yeri geldiği zaman dik kafalı. Çok belli kalıpların içerisinde hayata bakmayan açık görüşlü biri. Ve de herkes gibi zaafları, tutkuları olan bir kadın. Aile özlemi çekiyor.
M.A.A: Ben Ayşe’nin Murat ve ailesiyle nasıl bir ilişkisi olacağını merak ediyorum. O süreci merak ediyorum. Çünkü görsel olarak senaryoyu hayata dökmek başka bir şey.

* Ayşe ve Murat’ın yolları nasıl kesişecek? 
M.S: Bir şekilde onların hayatlarına dahil olacak ve Ayşe’nin hikayesi devam edecek. Orasını söyleyemiyorum sürpriz.

* İki aşk arasında kalıyor Murat?
M.A.A: 
Murat’ın Amerika’ya gitmeden önce ayrıldığı bir sevgilisi var. Çocukluk aşkı onun. Bakalım neler olacak? İzleyip, göreceğiz.

* Set çalışmaları nasıl gidiyor?
M.A.A: 
Çok güzel gidiyor. Sanki 55’inci bölümü çekiyor gibiyiz. Dizi hiç yayınlanmadığı halde öyle hissediyorum. Yeni bir set havası yok. Herkes birbirleriyle çok uyumlu. Çabuk adapte olduk.
M.S: Sanki daha önce hep birlikte çalışmışız gibi.

* ‘Reis’in izleyiciyi çeken yanı ne olacak?
M.A.A: Sadeliğinin içinde bir güce sahip olacağına inanıyorum.
M.S: Sadeliğin içinde o gücü yakalamaya çalışacağız.

“Değişimi seviyorum”* İkinizin de imajında değişmeler var...
M.A.A: 
Ben kısa saçlı ve sakallı olmayı seven birisiyim. Uzun saç kötü durmuyor ama...
Bu iş zaten öyle keyifli. “Seyirci beni böyle tanıdı” deyip, hiç imajınızı değiştirmeden de devam edebilirsiniz. Ama ben şahsen doğru bulmuyorum bu fikri.
M.S: Bu karakter için öncesinde saçın rengi, boyu, kostüm ve imajı üzerinde bir çalışma yaptık. Ben de seve seve kabul ettim. Zaten saçımı kısaltmayı da çok istiyordum. Oyuncuya çok yardımcı oluyor bu tarz değişiklikler. Karakteri yaratırken onunla beraber başka bir görünüş, başka bir hale bürünüyorsunuz. Ben o değişimi seviyorum.

* Rol için saçlarınızı kazıtır mısınız? Ya da kilo alır mısınız?
M.S: 
Her gelen işin doğal olarak bir çalışması oluyor. Nasıl okuma provaları yapıyorsak aynı şekilde fiziksel görüntümüz için de çalışmalar yapıyoruz. Rol için saçlarımı kazıtırım demek istemem! Bu cesaret örneği, bir başarı değil. Çünkü bu karakter için uygunsa yapılması gerekenler. Senaryo içerisinde uygun olan neyse o olmalı zaten.
M.A.A: Projeye heyecan duyarsa insan her şeyi yapar bence. Benim için öyle.
M.S: Ben o cümleleri kurmak istemiyorum Mehmet Akif, zorlama! (Gülüşmeler)

* Dizide okuduğu meslek dışında çalışan bir genci canlandırıyorsunuz. Oyunculuk sizin hayaliniz miydi?
M.A.A: 
Öyle bir hayalim yoktu ama çocuk-ken oyunlar oynardım. Kendi içimde sürekli bir şeyler yapardım. Çocukça şeylerim vardı.
M.S: Ben zaten 14 yaşında oyunculuğa başladım. Bir nevi çocuktum. Aklımda hep oyunculuk vardı. Hiç başka bir şey istemedim açıkcası. Hobi olarak uğraşmaktan zevk aldığım şeyler var ama meslek olarak hep oyunculuk vardı. 


Kateqori: ,